Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2007 A martonosi napraforgóföld színei egy kínai kiállításon . Az újvidéki Magyar Szó cikke

2009.01.25

Csikós Tibor magyarkanizsai származású képzőművész ez idő tájt Kínában tartózkodik, onnan e-mailben jelentkezett a Zentán élő Beszédes István íróbarátjának. A levelet Beszédes bocsátotta szerkesztőségünk rendelkezésére, így áll módunkban azt - érdekessége és tényszerűsége révén - teljes egészében közölni.
„Kina Yunnan tartományának Kunming nevű fővárosában 64 napja tartózkodom. Ez aKép  tartomány bronzkori leleteiről és sokszínű nemzetiségeiről (dai, naxi, lisu stb. - mintegy tizenhat) híres. Nevezik még az örök tavasz városának is a színes prospektusokon, nyáron hűvös (18 fok) télen enyhe időjárása miatt. A bronzkori dobokat és nemzetiségeket felhasználva a kínai Nemzeti Klasszikus Színház DinamicYunnan címmel egy nagyon expresszív, másfél órás darabot állított össze, ami alighanem világsiker lesz, annyira hatásos. Színpadi effektusok, a süllyesztőből felbukkanó kórus, az egész színpadot beborító pávafarok lepel, a megvilágítás széles skálája, és hát a 4-szer 7 dob, a 40 táncos és énekes, akit a vidéki nemzetiségi lakosságból verbuváltak, és ráadásként a két gyermekszereplő. Hétfőn láttam ezt az előadást.
 Kép A kunmingi TCG Nordica galériában (ahol rezidens művészként tartózkodom, műteremhasználattal, bentlakással) tegnap este 8 órakor nyílt meg két kiállítás. Az egyik egy nagy tízszereplős, svéd-kínai koprodukciós kiállítás Love Protection címmel, a kisebb az én egyéni kiállításom az emeleten, 15 képpel. A tíz kiállító művésznő különböző irányból közelítette meg a szerelem témáját. Installációkat, varrott-hímzett lepleket, kárpitokat, rizspapírra készült nyomatokat, sikeres és kevésbé jó festményeket, tüllbe csomagolt játék panoptikumot, labirintusábrázolást vonultatott fel a tornaterem nagyságú kiállítótérben.
Luo Fei képzőművész, a kiállítás egyik kurátora, mutatta be a művésznőket, akik rövidenKép   beszéltek közös projektjukról, majd szerény személyemet is felkonferálta a színpadra. Angol nyelven 3-4 percben bemutatkoztam a közönségnek. A kiállítás erőssége lett a kb. 5 méteres selyemcsík, amire martonosi napraforgóföld részletét, a virág belsejét festettem erős színekkel. Ezt ugyanis az elválasztó üvegfalon keresztül a lenti közönség nagyon jól láthatta.
Viszonylag sok embert találtam fent a kiállítóteremben. Meglepett, hogy az összes festményemet (amiből 8 hagyományos kínai festékkel rizspapírra készült, 2 selyemfestmény és 5 viszkozitás technikával készült grafika) lefényképezték. Sőt, a martonosi napraforgóföld selyemfestmény előtt fényképezkedtek többen is.
Állítólag a kínai művészeti elit egyes fontos személyiségei is látták kiállításomat.
Két grafikámat megvásárolták. Egyiket egy gyűjtő, a másikat pedig egy pekingi művésznő.
A két kiállítás nagy megelégedéssel, sikerrel zárult.”

 Kép